Fuck up або Epic Fail. Як уникнути? Ділимося особистим досвідом.
В процесі заходу іноді відбуваються «факапи», які можуть трохи зіпсувати захід або зіпсувати його повністю – «епічний провал». У цій статті ми розберемо деякі ситуації, які трапляються на заходах, а також наведемо приклади з особистого досвіду.
Дуже важливий момент – якщо Ви звертаєтеся в event агентство, то дуже важливим фактором є – досвід! Якщо агентство молоде, то ймовірність факапів на заході набагато більше, ніж з досвідченим агентством.
Наше агентство працює з 2008 року і ми на власному досвіді пережили вже безліч різних факапів, про які ми опишемо нижче. І з кожним роком ми набираємося все більше і більше досвіду, відповідно мінімізуючи факапні ситуації на заходах.
Техніка на захід
Навіть на невеликих заходах, де не потрібно багато апаратури – бувають ситуації, коли не вистачає якогось кабелю, або мікрофон перестає працювати, і відповідно навіть ці маленькі факапи можуть сильно зіпсувати захід.
А якщо захід масштабний і є запрошені кавер-бенди або зірки естради, то підхід до технічної частини повинен бути досить уважний і монтувати обладнання краще заздалегідь, щоб встигли все вчасно встановити, провести саунд чек артистів, зробити репетицію (якщо є необхідність) і щоб залишився ще запас часу, якщо раптом щось не працює, щоб встигли усунути неполадки.
А якщо у Вас на захід запрошена зірка, то вибирайте тільки якісного і перевіреного технічного підрядника, оскільки Ви ризикуєте, що зірка може не виступити на Вашому заході, якщо не буде виконано технічний райдер артиста! Ми працюємо тільки з професіоналами, які перевірені нашим агентством вже за багато років співпраці.
Приклад факапа:
При організації невеликого івенту, де був замовлений стандартний комплект апаратури з ді-джеєм, в який входив: звук, світло, 1 радіомікрофон … так от в момент збору гостей перестав працювати блок живлення від бази мікрофона і відповідно мікрофон теж не працював, поки організатору довелося шукати новий блок живлення в магазинах поблизу – ведучому довелося почати працювати без мікрофона.
Добре, що захід був до 50 гостей і ведучого всі чули, хвилин через 30-40 організатор приніс блок живлення і ведучий почав працювати з мікрофоном. Але якби захід був на 100+ гостей або проходив за містом, то цю проблему вирішити так швидко не вийшло б …
Рекомендація:
Якщо Ви замовляєте невеликий комплект апаратури, то вимагайте від ді-джея або тех. підрядника, щоб була запасна комутація (кабелі, шнурки, перехідники, подовжувачи) і запасний мікрофон, який коштує в оренді 10-15 доларів (це невелика плата за те, щоб уникнути факапа на заході). А якщо замовлення великого комплекту апаратури (з виступом кавер-бендів або зірок), то як правило тех. підрядник все бере з великим запасом (і комутацію і мікрофони).
Погода. І як вона може вплинути на захід.

Приклад факапа:
22 березеня 2013 рік, цю дату ми не забудемо ніколи)) Ви, напевно, пам’ятаєте, коли в березні засипало всю країну снігом, ось ми точно не забудемо і наші клієнти згадують цей день до сих пір … Відразу хочемо сказати, що все закінчилося добре, і клієнт цей день згадує тільки з позитивної сторони.
Захід проходив на березі київського водосховища на одній з баз відпочинку, перша частина заходу – тимбілдинг, друга частина – Гала-вечеря. За день до заходу – був дуже теплий день і прогноз погоди на наступний день (день заходу) був теж хороший, без опадів… І коли наша команда виїхала на локацію, то була звичайно паніка…
Як ми вийшли з ситуації і провели тимбилдинг? Підрядник з активностями та атракціонами доїхав на локацію, але на нашій базі можливості провести активну частину не було, оскільки на ній були тільки будиночки для проживання і банкетний зал, а вся територія була засипана снігом, що було навіть пройти складно, що вже говорити про активності… ми знайшли на сусідній базі великий критий намет, в який перевезли всі активності, а гостей за кілька ходок доставили на мікроавтобусі, який також орендували на сусідній базі.
В цілому тимбілдинг вдався! Настав час Гала-вечері, на якому була шоу програма і в зв’язку з транспортним колапсом в Києві, багато хто не міг виїхати і хотіли відмовитися від виступу… Але ми все-таки наполягли, щоб всі приїхали, оскільки захід було повністю оплачено і клієнт був готовий чекати виступаючих навіть із запізненням. Взагалом, всі приїхали, всі виступили, хоч і з затримкою, але на програму в цілому і на настрій гостей – це не вплинуло.
Рекомендація:
При організації заходу на відкритій місцевості – вибирайте локацію з можливістю проведення запланованих активностей і харчування під навісом або замовте тенти додатково. А при замовленні тентів – вибирайте тільки перевірених підрядників, хто професіонал у своїй справі, оскільки можуть бути теж факапи, наприклад – неправильно встановлять тент або недостатньо буде фіксуючих грузів і при пориві вітру тентова конструкція може полетіти, або впасти, що дуже небезпечно для здоров’я і навіть життя гостей. І ще одна порада при замовленні тентових конструкцій з прозорим дахом – врахуйте, що при спекотному сонячному дні – даний тент перетвориться в сауну.
Артисти, ведучі та підрядники.

Замовляючи послуги самостійно – обов’язково всі узгодження (гонорар, сума передоплати, час виходу, адреса заходу і т.п.) – прописуйте в електронному вигляді і вимагайте підтвердження від підрядника. І контрольно всіх продзвонювайте мінімум за день до заходу, щоб у Вас був час знайти заміну, якщо раптом у когось трапився форс-мажор.
Приклад факапа:
Тут ми не будемо прописувати конкретний приклад, а опишемо кілька ситуацій… Бували випадки, коли хтось із виступаючих або підрядників не приїжджав на захід (якщо такі ситуації виникали неодноразово або не було на те об’єктивних причин, то з цим артистом/підрядником – ми переставали співпрацювати), а в разі вирішення таких ситуацій з клієнтом – ми пропонували 2 варіанти: повертаємо за дану послугу гроші (якщо це щось незначне і не впливає на захід) або знаходимо рівносильну заміну.
Відразу хочемо сказати, що таких ситуацій у нас було небагато, оскільки працюємо тільки з перевіреними артистами, ведучими і підрядниками, але все ж вони були, оскільки ми не можемо вплинути на людський фактор і на форс-мажорні ситуації.
Рекомендація:
Як ми вже написали в першому абзаці цієї статті – всі узгодження в електронному вигляді зі зворотнім підтвердженням, контрольний прозвон напередодні заходу, працювати рекомендуємо тільки з перевіреними артистами і підрядниками.
P.S.:
В даній статті ми розглянули лише 3 напрямки, в яких можуть трапитися факапи, але їх насправді дуже багато… Якщо хочете уникнути схожих ситуацій, то працюйте з професіоналами!
Агентство Prime Event організовує заходи з 2008 року, нашого досвіду достатньо, щоб максимально уникнути факапних ситуацій при організації заходу. І ми постійно вчимося і отримуємо новий досвід!


